Terug naar de kust

28 juni 2019 - Carmel-by-the-Sea, California, Verenigde Staten

Daar gaan we weer. Na twee nachten in San Francisco gaan we door in de richting van Carmel en Monterey. Het begin van de route rijden we tussen strawberry fields door. Op de ene plek zien we de plukkers, met grote, wijde hoeden op hun hoofd, op plastic witte stoeltjes even lunchen in de zon, op  andere plekken zijn ze nog overal in het veld aan het plukken.

Ook kunnen we steeds meer van de zee zien en verandert het gebied waarin we rijden in een duinlandschap. We besluiten te stoppen in Monterey en als we de camper hebben geparkeerd, lopen we richting Fisherman's Wharf. Naast de pier liggen overal op de rotsen in het water zeehonden in de zon uit te rusten. Het ziet er heel rustgevend uit. Het is een toeristische plek, maar ook de locatie waar we een boottocht om walvissen te spotten voor morgen kunnen reserveren. Verder informeert Mauk er wat de beste surfplek is en dat blijkt Lovers Point, daar net om de hoek.

IMG_7844IMG_7850IMG_7856

We lopen vanaf Fisherman's Wharf naar Lovers Point Park. Het is prettig om even een stuk langs de kust te wandelen nadat we in de auto hebben gezeten. Halverwege keren Ed en Pien om zodat we de camper in de buurt hebben. Bij Lovers Point aangekomen is er nog geen golf te zien die geschikt is om op te surfen en helaas verkopen ze voor vijf uur ook geen alcohol. Gelukkig duurt het niet lang voordat Ed en Pien met de camper aankomen. Iedereen stapt in en we rijden via de 17 Mile Drive richting Carmel

IMG_7860IMG_7862IMG_7869IMG_7883

Om de 17 Mile Drive te rijden betaal je $10. Je rijdt dan over een slingerweg tussen de mooiste, gigantische huizen en maar liefst drie golf courses. We zien onder andere een strand met zeehonden - waaronder een dode zeehond; de lucht die daar vanaf komt is niet te harden, erger dan de voeten van de jongens - de lonely cypres op een rots en een rots met veel aalscholvers erop.

IMG_7887IMG_7892IMG_7893IMG_7906IMG_7921IMG_7926

In Carmel aangekomen, rijden we opnieuw door straten met de mooiste huizen, het is echt bizar. Prachtig hout in de mooiste kleuren en dit keer zelfs vier garages. We parkeren de auto en gaan wat winkeltjes in. Het dorp lijkt eigenlijk een beetje op een soort Bataviastad, alsof het gebouwd is voor de consument, fake.

IMG_7936IMG_7948IMG_7949IMG_7960

Daarna gaan we door naar de camping. Dit is echt de mooiste die we tot nu toe hebben gehad. De camping ligt op een heuvel en kijkt uit op een andere heuvel waar een prachtig huis op staat. Het zwembad is groot en overal zijn lekkere zitjes gecreëerd om rustig te zitten en te lezen. Jammer dat we hier maar een nacht blijven.

1. Yvonne van Laar:
    28 juni 2019