Heading home

29 juni 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Echte Hollandse pannenkoeken als ontbijt. Lekker! Nog maar anderhalve dag en dan vliegen we weer terug naar huis, dus vandaag is het de hele dag restjesdag. Na een wandeling over het strand, een beetje lezen in de zon en het heerlijke ontbijt rijden we weer terug naar Los Angeles. Daar waar vijftien dagen geleden het beginpunt van onze reis lag, daar ligt nu ook weer het eindpunt.

We rijden over de snelweg tussen de wijnranken door richting Los Angeles. Wat betreft de omgeving is het eigenlijk alsof we door Toscane rijden; prachtige heuvels met goudgele begroeiing en af en toe een kronkelige boom of een ronde strobaal. Na een klein uur rijden stoppen we in Los Olivos omdat we hebben gehoord dat het in dat dorp draait om wine tastings en laat dat nou precies zijn waar wij van houden. We gaan zitten heerlijk in de zon in een leuk familiezaakje waar we heel vriendelijk geholpen worden en een proeverij van vijf verschillende wijnen drinken. Dan wordt het tijd om door te rijden naar Los Angeles.

IMG_8265IMG_8268IMG_8271

Het is nog een flink stuk te gaan en er zijn veel ongelukken gebeurd waardoor er veel file is. We besluiten richting Hollywood te rijden zodat we daar nog een beetje van kunnen zien. Het echte Hollywood sign zien we slechts gedeeltelijk vanuit de verte en onze missie naar het viewing point moeten we afbreken omdat we er met de camper niet lijken te kunnen komen. We rijden echter wel door Hollywood heen met de mooiste huizen, ze zijn echt enorm. Alsof we over de set van Desperate Housewives rijden, gaan we langzaam richting camping. De stad is echt enorm en alle snelwegen staan eigenlijk constant vast. Ineens valt de eerste scene van de film La La Land op z'n plek.

Het leek bijna niet te kunnen, maar deze camping ligt zo waar nog dichter aan het strand dan de vorige - de drie meter aan duinen die we bij Pismo Beach nog hadden, is hier niet te vinden, dus staan we letterlijk aan het strand. De camping is echt hilarisch. Platter volk hebben we deze vakantie nog niet gezien. Veel mensen staan hier al een week ter voorbereiding op the 4th of July. Ook hier heeft iedereen een Amerikaanse vlag op zijn dak, maar de 'woonkamers' buiten zijn nog groter. Mensen bouwen hele bioscopen met een beamerscherm achter hun camperbus, daarvoor rijen met klapstoeltjes op een tapijt en ernaast een installatie om popcorn en slushpuppies te maken. Dan horen we ontzettend harde knallen en kijken om ons heen. Als een soort voorbereiding op de 4th of July steken mensen vuurwerk af. Geweldig! Pim en Mauk praten nog wat met de buren en krijgen foto's te zien van de kluis met wapens die ze thuis hebben. Dat kan je je in Nederland toch niet echt voorstellen.

IMG_8277IMG_8282IMG_8283IMG_8287

We maken het laatste eten op en pakken onze koffer in. We hebben deze twee weken in de camper met elkaar overleefd. Zo nu en dan hebben we een beetje ruzie gemaakt, maar we hebben vooral heel veel mooie dingen samen gezien en meegemaakt, heel veel gelachen en mooie herinneringen gespaard. Wij zijn weer ready for The Netherlands.

1. Gorte:
    29 juni 2019
    Welkom welkom! Naast dit fantastische blog sta ik helemaal ooen voor the spoken word! #kanniewachte 💋💋💋
  2. Gon Van Der Togt:
    2 juli 2019
    Wat fijn voor jullie allemaal dat jullie zo genoten hebben. Dit vergeten jullie niet meer .Warm welkom terug in Ruinerwold.❤💋❤